Ga naar pagina inhoud

Heb je een klacht, bezwaar of wil je twijfels melden?

Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze dienstverlening. En dat de ondersteuning die wij bieden goed terecht komt. Is dat niet het geval? Laat het ons dan weten.

  1. Je kunt een klacht indienen over onze dienstverlening
  2. Je kunt een bezwaar indienen tegen een beslissing van De Dienst
  3. Je kunt een melding doen als je denkt dat een uitkering of ondersteuning niet goed terecht komt

1. Een klacht indienen

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kun je een klacht indienen. Onze klachtcoördinator neemt binnen een paar dagen contact met je op. Samen zoeken jullie naar een oplossing.

Je kunt op verschillende manieren een klacht indienen:

Vul het klachtenformulier in

Je kunt het printen en opsturen, of digitaal invullen en via e-mail versturen.

2. Een bezwaar indienen

Een klacht is niet hetzelfde als een bezwaar. Ben je het niet eens met een besluit over jouw uitkering, aanvraag of ondersteuning? Dan kun je een bezwaar indienen. Hoe je dat doet, lees je in de brief waarin het besluit staat.

3. Twijfels melden

Denk je dat iemand onterecht een bijstandsuitkering of ondersteuning uit de Wmo of Jeugdwet krijgt? Twijfel je over de kwaliteit van een zorgverlener? Denk je dat iemand fraude pleegt met een uitkering of Pgb? Dan kun je dat aan ons melden. We gaan je melding onderzoeken. We gaan altijd vertrouwelijk om met gegevens en de informatie die je ons geeft.

Je kunt op verschillende manieren je twijfels melden:

Vul het meldingsformulier in

Je kunt het formulier digitaal invullen en versturen.