Ga naar pagina inhoud

Klanten erg tevreden over collectief Wmo-vervoer

Voor het Wmo-vervoer op de vaste wal heeft De Dienst een overeenkomst met Taxicentrale Waaksma. Onlangs hielden we een klanttevredenheidsonderzoek. Maar liefst 534 inwoners deden mee. Ze zijn erg tevreden over Waaksma.

Uitkomsten van het onderzoek

Deelnemers beoordeelden de verschillende thema’s met een rapportcijfer.

OnderdelenRapportcijfer
Informatievoorziening door het taxibedrijf7,7
Het reserveren van een taxirit8,0
De uitvoering van de taxiritten8,1
De voertuigen waarin de klant gereisd heeft7,9
Betalen en afrekenen8,2
De manier waarop de klacht is afgehandeld6,5
Gemiddeld7,7

Wat positief opvalt in het onderzoek is de grote tevredenheid van de ondervraagden over de telefonisten en taxichauffeurs van Taxicentrale Waaksma. Zo worden de telefonisten als klantvriendelijk (99%) en meedenkend (96%) ervaren. Vrijwel alle ondervraagden zijn (zeer) tevreden over de werkwijze van de taxichauffeurs. Zij vinden dat er wordt gelet op hun veiligheid, dat de chauffeurs vriendelijk zijn, dat er geen ongewenst gedrag plaatsvindt in de taxi en dat chauffeurs veilig rijden.

Verbeterpunten

Deelnemers noemden als belangrijkste verbeterpunten de communicatie bij vertraging of een wijziging (30%), en de toegankelijkheid van het Wmo-vervoer voor inwoners met een lichamelijk beperking.

Meer weten?

Meer weten over het onderzoek? Of wilt u het volledige onderzoeksrapport ontvangen? Stuur een mail naar Communicatie.