Klanten erg tevreden over collectief Wmo-vervoer
Voor het Wmo-vervoer op de vaste wal heeft De Dienst een overeenkomst met Taxicentrale Waaksma. Onlangs hielden we een klanttevredenheidsonderzoek. Maar liefst 534 inwoners deden mee. Ze zijn erg tevreden over Waaksma.
Uitkomsten van het onderzoek
Deelnemers beoordeelden de verschillende thema’s met een rapportcijfer.
Onderdelen | Rapportcijfer |
Informatievoorziening door het taxibedrijf | 7,7 |
Het reserveren van een taxirit | 8,0 |
De uitvoering van de taxiritten | 8,1 |
De voertuigen waarin de klant gereisd heeft | 7,9 |
Betalen en afrekenen | 8,2 |
De manier waarop de klacht is afgehandeld | 6,5 |
Gemiddeld | 7,7 |
Wat positief opvalt in het onderzoek is de grote tevredenheid van de ondervraagden over de telefonisten en taxichauffeurs van Taxicentrale Waaksma. Zo worden de telefonisten als klantvriendelijk (99%) en meedenkend (96%) ervaren. Vrijwel alle ondervraagden zijn (zeer) tevreden over de werkwijze van de taxichauffeurs. Zij vinden dat er wordt gelet op hun veiligheid, dat de chauffeurs vriendelijk zijn, dat er geen ongewenst gedrag plaatsvindt in de taxi en dat chauffeurs veilig rijden.
Verbeterpunten
Deelnemers noemden als belangrijkste verbeterpunten de communicatie bij vertraging of een wijziging (30%), en de toegankelijkheid van het Wmo-vervoer voor inwoners met een lichamelijk beperking.
Meer weten?
Meer weten over het onderzoek? Of wilt u het volledige onderzoeksrapport ontvangen? Stuur een mail naar Communicatie.