Ga naar pagina inhoud

Kom je werken bij De Dienst?

Ons team Financieel Beheer ondersteunt en adviseert de gemeenten, de gebiedsteams en de teams van De Dienst. We doen dat onder andere door het geven van juridisch advies, het voeren van een goed contractmanagement, het begeleiden van inkooptrajecten voor het sociaal domein, het maken van voorstellen voor kwaliteitsverbetering en het adviseren over de bedrijfsvoering. Dienstverlening zit ons in het bloed. Zo zorgen we ervoor dat sociale ondersteuning werkt!

Voor dit team zijn wij op zoek naar een:

Juridisch adviseur

24 – 36 uren per week
Meer weten?

Laat het ons weten als je vragen hebt over ons of over de vacature. Je bent altijd van harte welkom om eens kennis te maken met ons hier in het gezellige hart van Franeker!

Deel deze vacature

Zo ziet het werk eruit

Jouw werk is gevarieerd: je geeft juridisch advies aan collega’s van De Dienst en gemeenten over de toepassing van wet- en regelgeving. Je krijgt vragen over de samenwerking met andere overheden of private partners bij de uitvoering van (zorg)taken en over het opstellen en juridisch juist uitvoeren van verordeningen en regelingen. Verder werk je nauw samen met inkoop en contractmanagement bij aanbestedingen en contractuele vraagstukken. Ook denk je mee in meer algemene juridische vraagstukken op bestuurlijk vlak en daarbij adviseer je de directie en het bestuur van De Dienst. Ten slotte ben je achtervang voor het adviseren in en afwikkelen van bezwaar- en beroepsprocedures.

In je werk richt je je op wat wel kan (en hoe) en denk je mee met werkbare en praktische oplossingen.  Als juridisch adviseur speel je een belangrijke rol in het oplossen van juridische vraagstukken.

Dit heb je nodig

Daar heb je een stevige persoonlijkheid voor nodig. Ook beschik je over een sterk ontwikkeld analytisch vermogen, houd je van de uitdaging binnen juridische ingewikkelde vraagstukken en werk je nauwgezet. Je presteert goed onder druk en weet met overtuigingskracht op basis van argumenten een goed resultaat te bereiken.
Je bent communicatief vaardig en tactvol, waarbij je rekening houdt met de behoeften en belangen van de ander en je bent integer. Je houdt van samenwerken en je hebt een klantgerichte en resultaatgerichte werkhouding.
Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau en hebt een juridische opleiding afgerond. Daarnaast heb je (enige) werkervaring.

Dit bieden we

In deze uitdagende functie krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen met bijvoorbeeld opleiding- en trainingsmogelijkheden. Wij stellen ideeën en initiatieven op prijs, dus daar krijg je ruimte en vertrouwen voor. En dat in een goede werksfeer: je werkt samen met vriendelijke en betrokken collega’s. 

We bieden je bovendien aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris volgens schaal 10 van de cao gemeenten (max. € 5247,– bruto per maand o.b.v. 36 uur) en een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%, een pensioenregeling via ABP en korting op diverse verzekeringen.
  • Een laptop en een mobiele telefoon, zodat je overal kunt werken.
  • Aandacht voor jouw welzijn met onze programma’s voor vitaliteit en mentale gezondheid.

Heb je vragen?

Ben je enthousiast geworden of heb je nog vragen? Bel of Whatsapp met Jaco de Greef, teamleider Financieel Beheer, via 06-4082 9966. Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij Selma Glastra, HRM adviseur, via 06-4087 4869.

Belangstelling?

Benader ons op een manier die jou past: via een brief en cv, of een kennismaking onder het genot van een kopje koffie of op een andere manier. Wij laten ons graag verrassen! Jouw reactie is welkom tot en met 11 februari 2024. Laat het weten via de Solliciteren-knop op Werken in Friesland. Wij hebben tijd voor gesprekken ingepland op 14 februari.

Dit maakt ons bijzonder

Samen vooruit

We gaan voor de beste samenwerking en durven dingen ánders te doen. Ons sterke arbeidsethos brengt ons ver! Samen met jou vormen we een hecht team, waar ook ruimte is voor humor en gezelligheid

Korte lijnen

Wij houden van een pragmatische aanpak en korte lijnen. Dat maakt onze teams gedreven en wendbaar. Door de korte lijnen hebben we ook een fijne werksfeer en veel persoonlijke aandacht.

Ons maatschappelijk hart

Samen zorgen we ervoor dat inwoners van Harlingen, Terschelling, Vlieland en Waadhoeke zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen, leven en werken. Deze missie laat ons maatschappelijke hart sneller kloppen.

Onze sollicitatiecode

Wij hanteren een sollicitatiecode bij onze werving en selectie. Deze code is gebaseerd op uitgangspunten als gelijke kansen bij gelijke geschiktheid, en we letten niet op leeftijd, sekse, afkomst, geloof of geaardheid. Onze code is verbonden aan de NVP-sollicitatiecode.

Wij zijn een World Class Workplace!

Onze medewerkers belonen ons met het World Class Workplace Keurmerk. Daar zijn we bijzonder trots op!

2022-2023 world class work place