eFormulieren

eFormulieren

E-formulieren Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân

DigiD

Op het moment dat u het formulier start kunt u inloggen met uw DigiD. Voortaan kunt u met DigiD inloggen op steeds meer websites van overheidsinstellingen.


Wij hebben het volgende e-formulier voor u beschikbaar:

Mutatieformulier

Dit formulier geldt alleen voor cliënten die een bijstandsuitkering via de Dienst ontvangen. U kunt het gebruiken om  wijzigingen in uw situatie door te geven die van invloed kunnen zijn op (de hoogte van) uw uitkering. Onder andere veranderingen in uw gezinssituatie, uw inkomen of uw adres kunt u met dit formulier aan de Dienst melden. Ook als u met vakantie gaat kunt u dit doorgeven met het mutatieformulier. Scan van tevoren uw bewijsstukken zodat u deze mee kunt meesturen. Lees voor meer informatie de toelichting bij het mutatieformulier.


Wat heeft u nodig?

Om een e-formulier te kunnen gebruiken heeft u een DigiD nodig. DigiD staat voor Digitale Identiteit: het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl. Met uw DigiD kunt u op steeds meer websites van overheidsinstellingen inloggen.

De Dienst kan (meestal achteraf) om bewijsstukken vragen (bijvoorbeeld: loonstroken, rekeningafschriften, etc.). Houd hier rekening mee bij het invullen van de gegevens in de aanvraag.

Komt u er niet uit?

Neem dan contact op met de Dienst.

Foutmeldingen

Eind vorig jaar is DigiD overgegaan op nieuwe certificaten. Computers met oudere software hebben geen aansluiting met dit nieuwe certificaat en kunnen dus geen gebruik maken van DigiD. Hiervoor heeft Logius een testpagina gemaakt waarop een ieder kan zien of zijn computer wel geschikt is. Op dit moment kan het daardoor zijn dat het e-formulier niet werkt. Bij het aanroepen verschijnt er geen pagina en na verloop van tijd verschijnt er een time-out melding.

U kunt via de controlepagina van Logius zien of u met uw huidige software de pagina kunt bezoeken. Mocht u hierna nog problemen ondervinden dan kan het zijn dat uw internet browser de pagina heeft opgeslagen en dus een oude, pagina laadt. Als u uw geschiedenis en cache geheugen wist is dit probleem opgelost.